Logo
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku
ul. Mickiewicza 10, 46-200 Kluczbork
tel.: 77 418 12 70, 77 418 12 31
   
  

Akredytacja Dania


W ramach Akredytacji Erasmusa w sektorze Edukacja Szkolna dzięki środkom UE wzięłam udział od 19.08.2024 do 23.08.2024 w obserwacji lekcji w szkole średniej w Silkeborg, Dania.  
 
Jednym z celów projektu jest poszukiwanie rozwiązań w radzeniu sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym, więc nic dziwnego, że wybrałam Danię, której mieszkańcy należą do najszczęśliwszych narodów i są na szczycie listy w kategorii” najlepsze miejsce do wychowania dzieci”.  
 
Szkoła www.gymnasiet.dk/ zauroczyła mnie swoim położeniem, z dala od miasta otoczona terenem leśnym,  ciekawym budynkiem z funkcjonalnymi rozwiązaniami  architektonicznymi a przede wszystkim otwartym, przyjaznym gronem pedagogicznym i chętnymi do rozmów uczniami.  
 
Podejście do problemów ekologicznych, ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju widoczne jest na każdym kroku. Gęsta sieć ścieżek rowerowych, przepełnione parkingi rowerowe przed szkołami, często z miejscem do ładowania roweru to powszechny obrazek. Tematy dotyczące  kryzysu klimatycznego przewijały się na wielu lekcjach, które obserwowałam np. Nauki o Ziemi, języku hiszpańskim czy angielskim. Duży nacisk kładziony jest na rozwijanie współpracy, komunikacji, krytycznego myślenia. Uczniowie pracują często w grupach, dyskutują, argumentują i poszukują rozwiązań przygotowując się na wyzwania życia zawodowego i społecznego. 
 
Nauczyciele pracują w zespołach, które są odpowiedzialne za konkretne klasy lub grupy uczniów.  Dzięki temu mogą lepiej dostosowywać metody nauczania do potrzeb danej grupy oraz skutecznie rozwiązywać ewentualne problemy wychowawcze, bądź otrzymać silne wsparcie ze strony nauczycieli, psychologów i pedagogów. 
 
Zajęcia w szkole mają charakter interdyscyplinarny, łącząc różne przedmioty i tematy w sposób, który lepiej odzwierciedla rzeczywiste problemy i wyzwania. Przekonałam się o tym uczestnicząc w lekcji poświęconej produkcji i transporcie energii elektrycznej. Największym moim zaskoczeniem było powszechne używanie laptopa zamiast tradycyjnego zeszytu a w związku z tym ograniczenie ręcznego pisania.


autorka: Elżbieta Sowa

Powiększenie
Powiększenie
Powiększenie
Powiększenie
Powiększenie
Powiększenie